ضرورت تکمیل واکسیناسیون باتوجه به احتمال شروع موج ششم کرونا



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به احتمال شروع موج ششم کرونا در کشور لازم است هر چه سریع واکسیناسیون افراد تکمیل شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر محمود حسین پور  با بیان این که ارتباط مستقیمی بین واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد، افزود:  طبق تجزیه و تحلیل های انجام شده در آبان ماه سال جاری میانگین سنی فوت شدگان کرونا کاهش چشمگیری داشته و از بالای ۶۴ سال به حدود ۵۲ سال رسید.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل آن کامل شدن واکسیناسیون افراد در سن های بالاتر است، خاطرنشان کرد:  طبق بررسی انجام شده بدلیل عدم تکمیل شدن واکسیناسیون عمومی در افراد جوان تر علی رغم اینکه این افراد از سیستم ایمنی و قدرت بدنی بالاتری دارند میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها بیشتر است.

حسین پور اضافه کرد: با توجه به احتمال شروع موج ششم کرونا در کشور لازم است هر چه سریع واکسیناسیون افراد جوان، نوجوانان و کودکان اجرا و تکمیل شود.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 252هزار و 324دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 312هزار و 274دوز اول و 937هزار و 99دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها